środa, 20 sierpnia 2014

Pstrąg gotowany na parze w liściach Jarmużu

     Prosiliście mnie o jakieś dietetyczne przepisy na posiłki niskotłuszczowe, a najlepiej gotowane na parze. Tak więc opracowałam dla Was kilka przepisów. Kilka miałam, bo sama się odchudzałam przez 4 lata z widocznymi skutkami, a kilka wykombinowałam sama :) Potrawy będą z różnych zakątków Świata. Jak widać, jedzenie dietetyczne wcale nie musi być nudne. :) Dzięki temu sama przypomniałam sobie o bardzo dawno zapomnianym, aczkolwiek bogatym w składniki odżywcze i wspomagającym odchudzanie warzywie. Jest nim Jarmuż, niektórzy może już słyszeli o takim warzywie inni pierwszy raz, ale to warzywo jest o tyle dobre, że zawiera dużo witaminy C, dzięki której pobudzamy organizm do spalania zbędnych kalorii, tkanki tłuszczowej, jak również powinniśmy pić do posiłków ciepłą wodę z cytryną. Przyśpiesza ona trawienie i oczyszcza organizm z toksyn. Jak zmieniłam swoje nawyki żywieniowe, bo tak to nazwijmy, to zasadą główną było nie głodzenie się, a jedzenie regularnie 5 posiłków dziennie, o stałych porach. Do każdego posiłku musiała być minimum garść warzyw (nie ważne czy to zwykła kanapka, czy obiad) oraz 40 minutowy wysiłek fizyczny przed kolacją... Może Was zdziwić dlaczego przed kolacją. Otóż gdy rozpędzimy nasz organizm do poziomu spalania (bo dopiero spalamy jakiekolwiek kalorie po 20 minutach wysiłku) z łatwością automatycznie spalimy całą kolację. :) Tak trochę Was wprowadziłam w tajniki zdrowego żywienia,  wszystkiego Wam nie zdradzę od razu w pierwszym poście, bo o czym będę pisała dalej :P Więcej wskazówek będzie wraz  z kolejnymi postami. :) 

Pstrąg gotowany na parze w liściach Jarmużu

SKŁADNIKI:
- 2 pstrągi
- 1 pęczek Jarmużu
- 6 ząbków czosnku
- pęczek natki z pietruszki
- mały pęczek koperku
- 2 plasterki cytryny
- 1 łyżka estragonu, tymianku, pieprzu cytrynowego, ziół prowansalskich
- sól
-pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Najpierw czyścimy pstrągi pod bieżącą wodą z łusek. Następnie odcinamy płetwy, łby i ogony. Oczyszczone pstrągi posypujemy solą i pieprzem  z każdej strony i w środku. Odstawiamy na chwilę, po czym odsypujemy wszystkimi przyprawami, faszerujemy natką z pietruszki i ząbkami czosnku.



Teraz trzeba umyć i pokroić jarmuż. Gdy mamy wszystko gotowe układamy w naczyniu do gotowania na parze (Ja użyłam koszyczków bambusowych). Gotujemy do czasu, aż ryba oraz jarmuż będą miękkie. Ja dodatkowo ugotowałam jeszcze parę ziemniaków na parze i brokuły.




Gdy mamy już wszystko gotowe wykładamy na talerze.



Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz