środa, 16 lipca 2014

Jajka po wiedeńsku z grzankami...

"Jajka po wiedeńsku..." Niby takie proste, a jednak namęczyć się trzeba. Pamiętam, że za pierwszym razem, zanim wyszło mi prawidłowe jajko, to zmarnowałam ich chyba z 10 sztuk. Ile to człowiek musiał się nakombinować zanim coś zrobił. Jest dużo różnych sposobów na zrobienie takiego jajka. Mogą być na przykład gotowane w szklankach lub miseczkach z dodatkiem masła i przypraw, gotowane na łyżce, lub wbijane na wodę. Ja zrobię te wbijane na wodę. Trochę trudna technika jak na pierwszy raz dla kogoś, kto nie robił tego typu dania, ale jak to się mówi, człowiek uczy się na próbach i błędach. Sposób podawania tego dania zależy od nas samych. Może być ono podawane na grzance i polane sosem holenderskim, ułożone na liściach sałaty lub mieszance warzyw. Wszystko zależy od was samych i waszej inwencji twórczej. Tak więc zaczynajmy:


Jajka po wiedeńsku z grzankami...

SKŁADNIKI:
- 2 jajka
- 1.5 l wody
- 2 kromki pieczywa
- warzywa jako dodatek (według naszego pomysłu)
- sol, pieprz
- 1 łyżka octu 10%

SOS MUSZTARDOWY DO WARZYW:
- 1 łyżeczka musztardy
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2 łyżki zimnej wody
- 1 łyżeczka octu winnego
- sól, pieprz
- pół łyżeczki ziół prowansalskich
- odrobina pieprzu ziołowego

PRZYGOTOWANIE:
Najpierw przygotujmy sobie warzywa na talerzu. Ja użyłam sałaty lodowej, cebuli, pomidorków koktajlowych i kilka ząbków marynowanego czosnku. wszystko polałam sosem musztardowym.



Następnie musimy zagotować wodę z solą i octem. Do miseczki wbijamy jajko (żeby łatwiej było nam je wlać do garnka). Gdy już nam się zagotuje woda, to zmniejszamy ogień do minimalnego.
Łyżką mieszamy wodę w garnku, tak aby powstał nam wir. Powoli wlewamy jajko i łyżka zakładamy białko na żółtko tak aby całe białko obkleiło nam żółtko. Gotujemy 2-3 minuty.





Teraz robimy grzanki. Kromki chleba smarujemy masłem i posypujemy ziołami prowansalskimi, następnie opiekamy je na suchej, teflonowej patelni, z obu stron.


Gdy mamy już wszystko gotowe, to układamy jajka na warzywach posypujemy pieprzem i solą, dodajemy grzanki.



Smacznego :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz