wtorek, 1 lipca 2014

Big Mac - domowy



   Witam, was drodzy czytelnicy. Wracam do pisania  po długiej przerwie, otóż powiększyła mi się rodzina i spełniam się w roli młodej matki, a sami wiecie, że początki bywają trudne... Ja nawet zapomniałam, że posiadam kuchnię w domu... tak więc nic nie gotowałam. Gdy już wszystko nabrało swojego tempa, a ja wypracowałam system działania w tym Świecie Macierzyństwa, po 4 miesiącach przywitałam na nowo moją, wspaniałą kuchnię... :)  
  Chciałam pokazać Wam, jak można łatwo, szybko i przede wszystkim zdrowo odtworzyć  fast-foodową kanapkę z sieci McD. Przynajmniej wiemy co jemy i nie zawiera ona chemii, oraz innych  nie znanych nam uzdatniaczy... Co najlepsze, smak jest tak "prawie" identyczny, że mój mąż myślał, że je kupnego hehe :)

Big Mac
                         Big Mac - domowy


SKŁADNIKI:
na kotlety:
- mięso mielone wołowe (500 gr to jest porcja na 4-5 BM)
- 1 łyżeczka soli i pieprzu ( jeśli ktoś lubi pikantniejsze lub bardziej słone to można dodać więcej)
- cebula średniej wielkości ( bardzo drobno posiekana, można zmielić ja w blenderze)

Wszystkie składniki mieszamy w misce, z gotowego mięsa formujemy kulki i na torebce foliowej lub folii spożywczej rozwałkowujemy na bardzo cienkie kotlety 1 cm grubości. Gotowe kotlety wkładamy na foli lub torebkach do zamrażalnika na 10-15 minut.

sos do Big Maca:
- 2 duże łyżki majonezu ( ja użyłam dekoracyjnego "Winiary")
- 1 łyżeczka musztardy ( np: Sarepska)
- 1 łyżeczka BARDZO drobno posiekanej cebuli 
- szczypta czosnku granulowanego lub suszonego
- pół łyżeczki cukru
- pół łyżeczki octu winnego
- 1 ogórek konserwowy

Wszystkie składniki mieszamy w miseczce. Ja zamiast ogórka konserwowego użyłam ogórków w plastrach w słodko-kwaśnej zalewie z pewnego dobrze znanego niemieckiego dyskontu i zamiast octu winnego dodałam pół łyżeczki tej zalewy z ogórków :)

dodatkowo potrzebne będą:
- ogórek konserwowy
- sałata rzymska lub lodowa
- bułki do hamburgerów
- ser topiony w plastrach Cheddar

sałatę kroimy w paski, a ogórki w plasterki.

PRZYGOTOWANIE:

Wyjmujemy nasze kotlety z zamrażalnika i smażymy na patelni teflonowej, bez dodatku tłuszczu, kotlety same wytopią tłuszcz.

Bułki kroimy na 3 części i opiekamy na patelni też bez dodatku tłuszczu. Górę i dół opiekamy z jednej strony, a cześć środkowa z obu stron.

 Gdy mamy już gotowe bułki, kotlety i pokrojone warzywa, nadszedł czas na składanie kanapki.
Spód bułki smarujemy sosem --> kładziemy sałatę --> plasterek sera --> kotlet --> plasterki ogórka i następny poziom środek bułki --> sos --> sałata --> plasterek sera --> kotlet --> plasterki ogórka --> wierzch bułki i gotowe, tak złożone kanapki wkładamy na 5-10 minut do piekarnika nagrzanego do 100°C.





Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz